Let op de ‘Status’ van uw Loonaangifte in Exact Globe

In sommige gevallen kan het voorkomen dat de verzendstatus van uw loonaangifte niet wordt bijgewerkt, nadat u uw loonaangifte heeft verzonden. Normaal gesproken wordt de status op het tabblad ‘Aangiften’ bijgewerkt op basis van de statuscodes die Digipoort terugstuurt.

Afgelopen weken is gebleken dat de status in kolom ‘Status’ in sommige gevallen op ‘Verzonden’ is blijven staan. Op dit moment wordt de oorzaak hiervan nog onderzocht.

Handmatig de status ophalen

Wat u in tussentijd kunt proberen om de status te achterhalen, is door op het Actualiseren -icoon (Actualiseren) te klikken, via het tabblad ‘Berichten’, te benaderen via Systeem ➔Algemeen ➔ Aangiftebeheer ➔ Verzenden via Digipoort. In sommige gevallen wordt de status dan wel bijgewerkt. Indien dit niet helpt, dan kunt u kijken of de status wel verandert als u de aangifte nogmaals inzendt, mits het aangiftetijdvak nog niet is verstreken. Wij raden u aan contact op te nemen met de Belastingdienst indien u twijfelt of uw aangifte correct is aangekomen.

Wij laten het u weten zodra de oorzaak van dit punt is achterhaald.

Bron: Exact Support Blog